Mede door de veranderende en uitdagende markt, en de vraag naar speciaalzaken in fotografie maar ook in wit- en bruingoed, besloten Remco en Roos om zich aan te sluiten bij franchiseformule EP:. Het stel gelooft niet alleen in de kracht van de formule maar ook in hun visie, positionering en marktbenadering. Door deze samenwerking kan EP:Foto Filippo een bredere doelgroep aanspreken en de nodige service en diensten verlenen die nodig zijn bij de aanschaf van bijvoorbeeld een wasmachine of televisie.

Wat er zeker niet gaat veranderen is het uitgebreide assortiment fotocamera’s en afdrukservice. Het assortiment camera’s wordt zelfs uitgebreid zodat de klant uit nog meer modellen kan kiezen. EP:denkt met je mee, ook als je stralend op de foto wilt!

Retaillandschap
Na het recente faillissement van BCC en andere ketens komt het retaillandschap nog meer onder druk te staan. Ook op het gebied van consumentenelektronica. Toch opende EP: de afgelopen maanden diverse winkels. De meest recente opening was EP:Made en op korte termijn volgen er meer. “De recente ontwikkelingen met BCC houden ons bezig. Gebeurtenissen als deze zorgen ervoor dat we nog bewuster zijn van de huidige marktomstandigheden en het verdienmodel. En het dwingt ons om doelgerichter na te denken over onze strategie op diverse gebieden van marketing en communicatie tot inkoop.”, aldus Patrick van Tent, CEO bij ElectronicPartner Nederland.

EP:Foto Filippo opent officieel haar deuren op 26 oktober.