25-02-2013

E-Square versterkt positie in Europa: Deense handelsonderneming WhiteAway is nieuwe internationale partner

e squareMet het lidmaatschap van de Deense handelsonderneming WhiteAway versterkt de internationale ondernemings- en servicegroep E-Square (1 januarui 2012 opgericht door ElectronicPartner International en Europsese inkooporganisatie EDA) haar marktpositie in Noord-Europa. WhiteAway is de tweede nieuwe partner van E-Square.

Sinds de oprichting onder de naam A Hvidevarer in 2003 is WhiteAway van zuivere online-handelaar uitgegroeid tot een multichannel-aanbieder in de Deense markt, waarbij de focus is gericht op witgoed. De handelsonderneming verkoopt bovendien kwalitatief hoogwaardige producten van geëtableerde eigen merken. Op grond van strategische acquisities van Skousen en Jysk hvidevarelager in 2011 en Karl Køkken in 2012, gecombineerd met een gestaag groeiende omzet, is WhiteAway vandaag een van de toonaangevende ondernemingen met een zowel in de online- als de stationaire handel steeds groter marktaandeel. De website WhiteAway.com is bovendien bereikbaar voor eindverbruikers in Zweden en Noorwegen.

De internationale samenwerking biedt beide partners strategische voordelen. "Door het partnerschap met ons tweede nieuwe groepslid WhiteAway krijgen wij waardevol inzicht in de groeimarkt 'online-handel' en bovendien kwalitatieve input vanuit de jarenlange ervaring in de stationaire handel onder het merk Skousen dat in de Deense markt bekend en gevestigd is. De onderneming onder leiding van de eigenaar overtuigt door innovatieve ideeën en past daarmee perfect binnen de E-Square-strategie van uitstekende service en topkwaliteit voor onze partners uit de industrie. Het doet ons genoegen, WhiteAway en het WhiteAway-team welkom te mogen heten in onze internationale groep," aldus Paul Tyson, directeur van E-Square.

Johannes Gadsbøll, CEO van WhiteAway, voegt daaraan toe: "Met het partnerschap zijn we in staat om onze marktpositie in Denemarken onder een internationaal dak nog te versterken. Graag dragen wij ons deel bij aan het succes van E-Square en richten onze focus op de strategische Europaleveranciers en de kwalitatieve aspecten van de overeenkomsten. Van de uitwisseling van Best Practice kunnen zowel WhiteAway als de andere E-Square-leden profiteren. Ze verschaft ons allen inzicht in de verschillende markten en de veelheid aan verkoopmodellen."

Het partnerschap tussen WhiteAway en E-Square gaat met terugwerkende kracht in per 1 januari 2013.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Claudia Olthof, PR & Communicatie, telefoonnummer 0347 - 36 44 73 of colthof@electronicpartner.nl .