Electronic partner

Persberichten

20-05-2011

ElectronicPartner breidt instore communicatie uit met E-Poster

Een ‘staand’ scherm met aanbiedingen en service-elementen ondersteund door informatieve productfilmpjes vormt de basis voor E-Poster, het nieuwe narrowcastingsysteem van retailorganisatie ElectronicPartner. E-Poster wordt op dit moment uitgerold in diverse EP:Winkels door het land.
 

Uit onderzoek blijkt dat het koopgedrag van klanten voor een groot deel wordt beïnvloed door instore communicatie. Met E-Poster maakt ElectronicPartner naar eigen zeggen de marketingcirkel rond. De aanbiedingen van EP: komen in eerste instantie via de reclamefolders en online marketingmiddelen bij de consument. In de winkel kwamen deze acties al terug in print, maar nu ook digitaal. Evert C. Meeuwissen, Algemeen Directeur van ElectronicPartner: “Nu E-Poster in de winkels wordt opgehangen, komt de klant voor en tijdens het aankoopproces op verschillende manieren in aanraking met de aanbiedingen, maar ook met de services en noviteiten van EP:. Alle middelen versterken elkaar.”

Juiste keuze maken
E-Poster past goed binnen de positionering van de EP:Formule. Meeuwissen: “De EP:Winkels richten zich op mensen die het lastig vinden om uit het grote aanbod aan merken en producten de juiste keuze te maken. E-Poster zorgt ervoor dat producten nogmaals onder de aandacht komen. De klant ziet tegelijk ook filmpjes die de unieke eigenschappen van het product of het merk laten zien. Hierdoor kan hij al beter bepalen of een product bij zijn behoefte past of niet. Natuurlijk blijft de zelfstandige ondernemer de aangewezen persoon om met zijn kennis, vakmanschap en betrokkenheid de juiste oplossing voor de klant te vinden. E-Poster vervangt de verkoopadviseur dan ook niet, maar biedt de klant de mogelijkheid kennis op te doen als het bijvoorbeeld druk is in de winkel of als de klant eerst zelf wil rondkijken.”

Lokale boodschappen
De schermen zijn voorzien van een compacte computer die content aanstuurt. E-Poster is door ElectronicPartner zelf ontworpen en geproduceerd. Alle content wordt in huis opgemaakt. De ondernemer heeft de mogelijkheid zelf acties of andere boodschappen toe te laten voegen, zodat het middel lokaal ingezet kan worden.
Onderin het scherm loopt een balk met het laatste nieuws. De aanbiedingen worden afgewisseld met het weerbericht en de serviceaspecten van de EP:Winkels.

Over ElectronicPartner
ElectronicPartner Nederland B.V. is met circa 600 aangesloten winkels in Nederland en circa 5.000 winkels in zes Europese landen een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoud elektronicabranche. Naast onder eigen naam opererende detaillisten, bestaat ElectronicPartner uit de formules EP:, Elektro Specialist, ServicePartner en Perfekt. ElectronicPartner levert de aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, financiën, distributie, marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek.

 
 

E-Poster bij EP:Schalkwijk in Houten

 
E-Poster bij EP:Schalkwijk in Houten.

CONTACT