18-11-2011

ElectronicPartner en EDA richten E-Square op

e squareElectronicPartner International bundelt per 1 januari 2012 haar krachten met de Europese inkooporganisatie EDA (Electronic & Domestic Appliances). De samenwerking resulteert in het nieuwe bedrijf E-Square, dat de aangesloten ondernemers inkoopvoordelen biedt door een Europese leveranciersstrategie. De nationale activiteiten van ElectronicPartner Nederland met haar industriepartners blijven onaangetast.

E-Square EWIV (Europäische Wirtschaftliche Interessenvereinigung = Europese Economische Belangenvereniging) heeft een centraal inkoopvolume van circa 6,5 miljard euro en is in 14 West-Europese landen (België, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Zweden, Zwitserland en Spanje) vertegenwoordigd met 12.000 aangesloten leden. Hiermee is E-Square een van de grootste West-Europese ondernemingsgroepen. Het bedrijf richt zich op Europese, overkoepelende contracten met de (kern)leveranciers.

"We bewegen ons in een uitdagende markt. Van doorslaggevende betekenis voor structureel succes is samenwerking op Europees niveau”, zegt Evert C. Meeuwissen, Algemeen Directeur van ElectronicPartner Nederland. “De samenwerking van ElectronicPartner International en EDA zorgt voor een nog sterkere marktpositie en is daarmee een strategische stap voorwaarts.”

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Claudia Olthof, 0347 - 364473 of colthof@ep.nl