Electronic partner

Persberichten

01-07-2011

ElectronicPartner start webshop voor EP:Formule

Consumenten kunnen vanaf 1 juli op de website van EP: naast advies ook terecht voor het kopen van consumentenelektronica. De omzet van de online verkopen gaat direct naar de EP:Ondernemer. EP: blijft zich net als in de winkels ook online richten op A-merken, service en advies. Een winkel waar zekerheid, vertrouwen en tevredenheid voorop staan. Evert C. Meeuwissen, Directeur van ElectronicPartner Nederland: “We passen ons speelveld aan om op de veranderende markt in te spelen. De combinatie clicks en bricks blijkt het meest waardevol voor onze zelfstandige ondernemers. En daar doen we het voor.”

De webshop maakt onderdeel uit van de online strategie die ElectronicPartner voor de EP:Formule heeft ontwikkeld en wordt ondersteund door de inzet van social media zoals Twitter en Facebook. Ook biedt EP: binnenkort een selectie van het online assortiment aan op vergelijkingssite Kieskeurig.nl en introduceert het op korte termijn een EP:App. Meeuwissen: “Al deze middelen verhogen niet alleen de traffic naar de website, maar ook naar de fysieke winkels. On- en offline versterken elkaar op deze manier, wat uiteindelijk resulteert in een hogere omzet voor onze winkeliers.”
 
EP: die doet het
Zoals in al haar communicatie-uitingen blijft het bieden van advies een belangrijk onderdeel van de site. De consument kan middels een adviesmodule bepalen welk product aan zijn wens voldoet. De site start met het aanbieden van LCD, wasmachines, drogers en koel-vriesapparaten. Uitbreiding volgt in een later stadium. Het productaanbod van de webshop bestaat, net als in de winkels, uit de beter gespecificeerde modellen aangevuld met (folder)aanbiedingen. “Het is onze missie de ondernemer centraal te stellen en te zorgen voor jaarlijks groeiend resultaat”, zegt Meeuwissen. “Daarom faciliteren wij deze extra verkooptool voor onze ondernemers, zorgen we voor een vergroting van het marktgebied en dus meer klanten. Hier heeft de ondernemer geen omkijken naar. Hij hoeft alleen adequaat en snel op een bestelling te reageren door het maken van een bezorgafspraak met de klant. Zo krijgt onze belofte ‘EP: die doet het’ ook op internet een duidelijke invulling.”

Kooplust niet te reguleren
Het aandeel online verkopen groeit en blijft groeien. Consumenten denken niet in on- en offline. Zij willen te allen tijde geholpen worden op de manier die het beste bij hem of haar past. Op een tijdstip dat hem uitkomt. En dat is vaak een tijdstip dat de winkels gesloten zijn. ‘s Avonds als de kinderen in bed liggen en op een regenachtige zondagmiddag pieken de webshops. Kooplust laat zich niet stoppen door reguliere winkeltijden. De meeste consumenten maken in het aankoopproces gebruik van zowel het web als de winkels. “Daarom zorgen we ervoor dat EP: binnen beide kanalen sterk en consistent aanwezig is”, aldus Meeuwissen.

Over ElectronicPartner
ElectronicPartner Nederland B.V. is met circa 550 aangesloten winkels in Nederland en circa 5.000 winkels in Europa een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoud elektronicabranche. Naast onder eigen naam opererende detaillisten, bestaat ElectronicPartner uit de formules EP:, Elektro Specialist, ServicePartner en Perfekt. ElectronicPartner levert de aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, financiën, distributie, marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek.
 

CONTACT