Electronic partner

Persberichten

04-12-2012

ElectronicPartner zet volgende stap in online strategie

Om in te spelen op het steeds veranderende consumentengedrag breidt ElectronicPartner momenteel haar online assortiment op de webshop www.ep.nl fors uit. Als gevolg daarvan zet het retailbedrijf dropshipment in voor het versturen van een gedeelte van het assortiment. De productuitbreiding is nodig om de consument optimaal te kunnen blijven bedienen.

Met het juiste assortiment daar zijn waar de consument is. Dat is het uitgangspunt voor de verdieping van de online strategie van ElectronicPartner. In 2011 startte het bedrijf de EP:Webshop met voornamelijk contract-, exclusieve- en vakhandelsmodellen in de categorieën groot huishoudelijk en TV. De bij ElectronicPartner aangesloten zelfstandige ondernemers verzorgen de complete afhandeling en bezorgen de aankoop thuis. Aan het bestaande online assortiment zijn inmiddels meer lijn- en actiemodellen toegevoegd in een breed prijssegment. Ook is het online assortiment uitgebreid met kleinhuishoudelijke apparaten en grijsgoed. De marge op deze laatste groep producten is voor de ondernemers echter niet toereikend om de producten zelf bij de klant thuis te bezorgen. Voor die apparaten zet ElectronicPartner in op dropshipment, waarbij de producten rechtstreeks worden afgeleverd bij de consument, zonder tussenkomst van de ondernemer. De ondernemer ontvangt de marge en fungeert tevens als aanspreek-, service- en afhaalpunt voor de online gekochte goederen. Patrick van Tent, Directeur Marketing en Inkoop: “Zo blijft de koppeling met de fysieke winkels ook in deze multichannelconstructie intact. Een zeer belangrijk punt voor onze zelfstandige ondernemers. Onze winkels zijn een belangrijke toegevoegde waarde in de online strategie. Shopt de consument de ene keer online, de andere keer wil hij naar een fysieke winkel voor persoonlijk contact of ter bevestiging van de aankoop. In het geval van after-service bij een mankement of storing, wil de klant graag een plek hebben waar hij naar toe kan met zijn verhaal. Daar zijn onze winkels met zelfstandige ondernemers uitermate voor geschikt. De EP:Formule staat tenslotte voor zekerheid, vertrouwen en tevredenheid.”

Commitment
De EP:Ondernemers kunnen zich goed vinden in de nieuwe stap in het online traject. Natuurlijk waren er vragen, geeft Van Tent aan. Zo is er veel gesproken over het te voeren prijsbeleid, marge- en kostenverhoudingen en het pre-salestraject. “Door vanaf het begin af aan ondernemers te betrekken in het proces via brainstormsessies en informatiebijeenkomsten is deze online stap echt een traject van ons allemaal geworden. Het commitment is dan ook zeer hoog,” aldus Van Tent. Tegelijkertijd geeft hij aan dat
ElectronicPartner er hiermee niet is. “De spelregels veranderen definitief. De retail vraagt de komende jaren om een herstructurering. Continu monitoren, evalueren en schakelen blijft noodzakelijk. Wat nu is, is volgende week anders.”

Over ElectronicPartner
ElectronicPartner Nederland B.V. is met circa 550 aangesloten winkels in Nederland en circa 5.000 winkels in Europa een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoud elektronicabranche. Naast onder eigen naam opererende detaillisten, bestaat ElectronicPartner uit de formules EP:, Elektro Specialist, ServicePartner en Perfekt. ElectronicPartner levert de aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, financiën, distributie, (online) marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Claudia Olthof, Communicatie & PR, telefoonnummer 0347 – 364473 of colthof@electronicpartner.nl.






 

CONTACT