15-11-2012

EP:Lambeek betrekt nieuw pand in Uithuizen

sam 0156Al jaren keken Wim en Heidy Lambeek van EP:Lambeek in Uithuizen uit naar een andere locatie voor hun winkel. Het huidige pand voldeed niet meer aan hun wensen. Ze twijfelden dan ook geen moment toen er vlakbij de oude winkel een geschikt pand leeg kwam te staan. Na een renovatie van ruim drie maanden openen Wim en Heidy vandaag, donderdag 15 november, hun nieuwe winkel.

De oude locatie van EP:Lambeek zat in een passage met steeds meer leegstand en hoge huur. De indelingsmogelijkheden waren minimaal en het comfort liet ook te wensen over. Regende het, dan zorgde dit door het platte dak voor zoveel lawaai, dat elkaar verstaan lastig werd. Wim Lambeek: “Alles aan ons nieuwe pand is echter perfect. We hebben nu de locatie die we willen en de oppervlakte. Ook kunnen we ons qua signing beter presenteren nu we een eigen voorpui hebben. Bezoekers kunnen straks ook weer voor de deur parkeren. Dat was toch een wens die we vaak hoorden. We zijn dan ook enorm blij met onze nieuwe stek."

Games
Het aanbod in de winkel is gelijk gebleven en bestaat uit witgoed, bruingoed en multimedia apparatuur. Alleen komt alles door de indeling van de winkel nu beter tot zijn recht. Anders dan andere EP:Winkels verkopen Wim en Heidy ook CD’s, DVD’s en games. Dit omdat er in de regio geen andere aanbieder voor is. Deze traffic artikelen zorgen voor een gemêleerde groep klanten, die op deze manier al bekend is met de winkel. Deze klanten komen dan ook vaak terug voor een grote aankoop. Een slimme zet van het ondernemersduo.
De nieuwe winkel is compleet volgens de nieuwe EP:Stijl ingericht. Mooie warme houtsoorten gecombineerd met strakke lijnen zorgen voor een moderne, maar wel vriendelijke winkeluitstraling. Heidy: “In het begin kon ik me niet voorstellen dat die kale ruimte een prachtige winkel zou worden. Als er dan daadwerkelijk vloerbedekking ligt, het plafond met de LED-verlichting is afgewerkt en de presentatiemeubels in de winkel staan, zie je pas hoe mooi het is.”

Goede buur

Aan het nieuwe pand moest het nodige gebeuren. Vanaf augustus begon daarom de renovatie al. Buiten de vier muren, een plafond en een ruwe vloer was er niets. Zelfs geen water en stroom. Heidy: “Tijdens de aanleg van de meterkast en de hele elektra hebben we stroom ‘geleend’ van onze bovenburen. Je merkt meteen dat je door het klussen veel nieuwe contacten opdoet. Het gezegde ‘Beter een goede buur dan een verre vriend’, hebben we dan ook regelmatig aan den lijve ondervonden.”
Toen de straat open moest vanwege het aanleggen van een kabel, stuitten de werkers op resten van een oude kademuur. De vondst bleek uiteindelijk niet zo spectaculair als gedacht, maar zorgde al met al wel voor oponthoud. Heidy: Ik vind het echter hoe dan ook een mooi idee, zo’n stukje geschiedenis vlak voor onze deur. Hopelijk is het een voorbode voor een mooie, lange geschiedenis van EP:Lambeek op deze plek.”

EP:Lambeek in Uithuizen
Webshop: