Electronic partner

Persberichten

26-02-2010

Nieuwe website EP: en ServicePartner live

ep.jpg

Op 1 maart gaat de nieuwe website van EP: (www.ep.nl) en ServicePartner (www.servicepartner.nl) live. De websites van deze twee formules van ElectronicPartner hebben een complete metamorfose ondergaan. Aanleiding voor de verandering is de vernieuwde positionering en huisstijl van beide formules.
In het huidige economische klimaat wordt de vraag ‘waarin ligt de kracht van EP: en ServicePartner’ steeds belangrijker. “Het werd tijd dat we deze vraag weer eens goed met elkaar onder de loep namen”, aldus Patrick van Tent, Hoofd Marketing.

EP: die doet het
Samen met ondernemers, een merkenbureau en een consumentenpanel is de positionering van EP: aangescherpt. Uit onderzoek kwam naar voren dat de consument behoefte heeft aan de zekerheid dat hij een juiste keuze heeft gemaakt uit het grote aanbod van producten. Hij wil vertrouwen kunnen hebben in de adviserende persoon en uiteindelijk dus tevreden over de aankoop de winkel verlaten. Als zelfstandige ondernemer biedt een EP:Ondernemer kennis, vakmanschap en betrokkenheid. Deze elementen en het maken van een duidelijke keuze in het productaanbod in de winkel kunnen zorgen voor het wegnemen van de onzekerheid bij de consument.
In de communicatie staat de lokale ondernemer centraal. Van Tent: “Dat gaat best ver. De lokale ondernemer komt op de cover van het eveneens vernieuwde magazine van EP: en ook in de folder komt de ondernemer met zijn advies en services in woord en beeld steeds terug. Door de ondernemer telkens in zijn kracht te zetten en te vertellen waar de ondernemer goed in is, wordt de herkenbaarheid van en het vertrouwen in de ondernemer continu versterkt. Met als boodschap ‘Bij EP: maakt u altijd de juiste keuze’. De positionering wordt samengevat in een nieuwe slogan ‘EP: die doet het’.

Advies centraal op website
De positionering van de EP:Formule is doorvertaald naar de site. Op de site worden dan ook geen producten verkocht. Het advies van de ondernemer staat centraal. Van Tent: “Op onze website zie je in eerste instantie geen producten. Dat is uniek in een branche waar voornamelijk wordt gecommuniceerd met plaatje-prijs.” De consument wordt na diverse vragen over een productcategorie als LCD aangespoord om naar de winkel te gaan, omdat de ondernemer hem het beste kan helpen met het maken van de juiste keuze. In de komende maanden wordt de site op diverse fronten verder uitgebouwd en zal een selecte productkeuze worden getoond.

ServicePartner, deskundig en dichtbij
Ook bij de ServicePartnerformule speelt de ondernemer de hoofdrol in de communicatie naar de klant. Met als speerpunt de vijf zekerheden die hij biedt; deskundig advies, de beste keus garantie, de bezorgservice, de installatieservice en de reparatieservice. Want ook de ServicePartner ondernemer is een zelfstandige ondernemer met jarenlange ervaring, kennis van de lokale markt en daardoor erg betrokken bij zijn klanten.
De nieuwe website staaft de positionering met veel vriendelijke, lichte beelden en prominente foto’s van alle ondernemers. De site zelf staat boordevol advies en tips en ook hier geen producten met prijs. In de nieuwe huisstijl moeten zachte blauwe kleuren en ronde vormen zorgen voor een vriendelijke uitstraling. En ook bij de ServicePartnerformule is de positionering samengevat in een nieuwe slogan: ‘ServicePartner, deskundig en dichtbij’.

Over ElectronicPartner
ElectronicPartner Nederland B.V. is met circa 500 aangesloten winkels in Nederland en circa 5.000 winkels in zes Europese landen een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoud elektronicabranche. Naast onder eigen naam opererende detaillisten, bestaat ElectronicPartner uit de formules EP:, EP:FirstClass, Elektro Specialist en ServicePartner. ElectronicPartner levert de aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, financiën, distributie, marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek.

CONTACT