Manager klantenservice (m/v) ( 40 uur per week)

ElectronicPartner Nederland B.V. is onderdeel van de internationale elektronicagigant ElectronicPartner -met hoofdkantoor Düsseldorf- en is een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoudelektronicabranche. In Nederland mag ElectronicPartner zich met bijna 400 aangesloten winkels een grote franchise- en inkooporganisatie noemen.  Deze winkels worden door ElectronicPartner professioneel ondersteund op de verschillende aspecten van ondernemerschap, zodat de zelfstandige ondernemers het beste uit hun winkel(s) kunnen halen. 

 

Wil jij een belangrijke bijdrage leveren om onze ondernemers in hun kracht te zetten? Heb je gevoel voor ondernemerschap en wil jij de spin-in-het-web zijn voor ondernemers én consumenten, zowel in klantcontact alsook achter de schermen? Wil je meehelpen om deze dienstverlening verder te verbeteren? Dan zijn we op zoek naar jou!

 

Wij zijn op korte termijn op zoek naar een commerciële, initiatiefrijke, enthousiaste, klantgerichte en communicatief vaardige :

 

Manager Klantenservice (m/v)

(40 uur per week)

 

De functie

Als Manager Klantenservice ben je de onmisbare schakel voor klanten –aangesloten ondernemers en consumenten-, je collega’s, de Buitendienst en overige teams/afdelingen in Vianen. Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van je team op commercieel, adviserend en administratief gebied. Je geeft leiding aan een compact en dynamisch team, die zowel aanspreekpunt zijn van aangesloten ondernemers als consumenten en legt verantwoording af aan de Commercieel manager. Je coacht, motiveert en ontwikkelt het team en zorgt voor een optimale samenwerking, communicatie en sfeer en bent verantwoordelijk voor afstemming met andere afdelingen. Je maakt onderdeel uit van team PartnerServices, waar tevens de Buitendienst, de Zakelijke markt en Winkelbouw onderdeel van uitmaken.

 

Als Manager Klantenservice bewaak je het gehele proces van dienstverlening aan onze aangesloten ondernemers en consumenten en stuur het team zo nodig bij. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en de ontwikkeling van je team en het behalen van resultaten/KPI’s zoals o.a. orderflow, gesprektijd, wachttijd en klachtenafhandeling. Je coacht en begeleidt medewerkers hiertoe op de werkvloer op zowel gespreks- als inhoudelijke vaardigheden en zorgt voor opleidingsprogramma’s. Je brengt op eigen wijze structuur aan, stelt roosters op, optimaliseert de processen en draagt zo bij aan een soepel lopende interne organisatie. Je verzorgt managementrapportages, -analyses, stelt verbeterplannen op en bespreekt deze met de Commercieel manager. Je draagt tevens bij aan het doorvoeren van verbeteringen van ons e-commerce platform.

Je bent ook een hands-on Manager. Je helpt o.a. aangesloten ondernemers en consumenten verder met vragen over o.a. hun bestellingen, geeft adviezen over onze producten en diensten en verwerkt informatie in diverse systemen. Daarnaast lever je support en backoffice werkzaamheden, zodat de bedrijfsvoering van de aangesloten ondernemers optimaal verloopt en consumenten zo goed mogelijk verder geholpen worden.

 

Je bent graag de spin-in-het-web en houdt van afwisseling. Als Manager Klantenservice ben je daarom van vele markten thuis. Zo weet je goed overzicht te houden over de verschillende processen die lopen en weet je prioriteiten te stellen, ben je procesmatig goed onderlegd, proactief en denk je vooruit. Daarnaast kun je goed communiceren en ben je in staat adviezen te geven over onze producten en diensten. Meedenken en verbeteringen aandragen wordt zeer op prijs gesteld, aangezien onze organisatie continue in ontwikkeling is. Hierbij zijn kwaliteiten als flexibiliteit, pro activiteit en kunnen inspelen op veranderingen onmisbaar.

 

Wij vragen

  • HBO werk- en denkniveau, met 3 tot 5 jaar relevante werkervaring in een commerciële omgeving, bij voorkeur retail
  • Een stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht, empathisch vermogen en een hands-on mentaliteit
  • Productkennis van Bruin- en Witgoed is een pré
  • Gevoel voor ondernemerschap en klantbeleving
  • Innovatief denkvermogen en praktische omzettingskracht
  • Helicopterview en in staat prioriteiten te stellen
  • Een commerciële, initiatiefrijke persoonlijkheid die motiveert, coacht maar ook taakgericht kan aansturen
  • Resultaatgericht, besluitvaardig en klant- en oplossingsgericht
  • Analytisch en procesmatig onderlegd en cijfermatig inzicht
  • Kennis van SAP is een pré

 

Wij bieden

·       Uitdagende functie in een dynamische en interessante werkomgeving 

·       Goede arbeidsvoorwaarden en aantrekkelijke kortingen op ons assortiment

·       Een bonusregeling

·       Ruimte voor initiatieven en om de functie verder vorm te geven

·       Enthousiaste collega's en een informele werksfeer

 

Solliciteren

Partner van ElectronicPartner bij de invulling van deze specifieke vacature voor Manager Klantenservice, is SkyWalker Recruitment & Interim Management. Sollicitaties verlopen via www.skywalker.nl. Daar vind je de vacature online en kan je direct reageren. SkyWalker zal voor deze vacature namens ElectronicPartner de preselectie verzorgen.


Voor informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Eric Weber, Commercieel manager bij ElectronicPartner: 0347-364481.